Çoğu zaman bir markette veya bir mağazada bir ürünü görüp hemen satın alma kararı verdiğimiz olmuştur. İşte bu durum aslında çoğu perakendecinin ürünlerini diğer ürünlerden farklı şekilde sergileyerek müşterileri çekmekte kullandıkları tekniğin bir sonucudur. Genellikle ürüne özel ve dikkat çekici standların, doğru yerlerde kullanılması ile gelişen bu süreçte müşterilere ani ve plansız satınalma kararları verdirtilmeye çalışılır.
Bu tekniğin başarısı ne sergilediğimize ve nasıl sergilediğimize bağlıdır. Öncelikle bilinmesi gerekir ki eğer bir ürünün satılmasını istiyorsak onu bir şekilde benzerlerinden ayıracak ve daha farkedilebilir kılacak şekilde segilememiz büyük önem taşımaktadır.
Ürünleri segilemede bir çok perakendecinin yaptığı yaygın hatalardan biri , olaya müşterinin gözüyle değil de mağazacı veya üretici gözüyle yaklaşıyor olmalarıdır, bu da onları o ürün/ ürünlerin satılamaması gerçeği ile başbaşa bırakır.Şu bilinen bir gerçektir ki günümüz müşterisi alışveriş sırasında kendisine sunulan bir çok alternatif arasında seçim yapmak zorundadır ve bunun için de mimimum çaba ve zaman harcamak ister. Bu sebeple ürünlerimizi rakip ürünlerden ayıracak ve müşterinin dikkatini çekecek bir şekilde sergilemek için özel standlar kullanmak bize başarıyı getirebilir.
Örneğin, oyuncak satan bir mağazaya girdiğinizde farkedeceksiniz ki mağaza içine yerleştirilmiş oyuncak standları çocukları mutlak bir şekilde yanına çekecek niteliktedir. İçeriye giren her çocuk o standdaki ürünleri merak eder ve mutlaka dokunmak ister. Bunun nedeni bu tarz mağazaların ürünleri çocukların perspektifinden sergiliyor olmalarıdır. Bu bakış açısı onlara her zaman pozitif sonuçlar ve satış olarak geri döner.
Günümüzde pek çok market veya mağaza ürünlerinin yerleşiminde veya mağaza dizaynında müşterilerin satın alma kararlarını etkileyecek duyularına hitap etmeye odaklanmıştır. Genellikle koridor başları veya kasa önleri gibi geçiş noktalarında müşterilerin ani ve plansız satınalmalarını arttıracak ayaklı boy standları veya tezgahüstü standlar yerleştirmeyi tercih ederler.
Sonuç olarak bu teknik günümüzde bir çok marka ve perakendeci tarafından başarı ile uygulanmaktadır. Ürünlerinizi farkedilebilir şekilde sergilemek müşteriyi etkilemenin ve satışları arttırmanın en kolay yoludur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder