- Logo ve ürün ambalajınızın rengi

2. Standınızın Sergileneceği Yer
Standınızı koyacağınız teşhir noktaları da renk seçiminde göz önünde bulundurulması gerekebilir.
Örneğin, standınızı bir eczanede sergileyecekseniz oradaki diğer mobilya veya aksesuarlarla uyumlu olması açısından beyaz, gri, soft mavi gibi renkler tercih edilebilirken, süpermarkette sergilenecek bir standda daha canlı ve dikkat çekici renkler olan kırmızı, yeşil, sarı vb. tercih edilmesi daha doğru olacaktır.
3. Standda sergileyeceğiniz Ürün Grubu
Standda sergileyeceğiniz ürünlerin ait olduğu ürün grubu/ kategorisi de renk seçiminde göz önünde bulundurulması gereken önemli bir noktadır. Örneğin, FMCG kategorisinde olan cips, bisküvi, şekerleme vb. ürünler için uygun olan renkler iştah açıcı, enerji ve tazelik duygusu veren kırmızı, yeşil ve sarı olabilirken, kozmetik veya temizlik ürünleri kategorisindeki ürün grupları için ise temizlik hissi veren beyaz, sakinliği hisssettiren mavi, gücü ve tutkuyu temsil eden siyah kullanılabilir.
Sınıflandırıcı renkler olan yeşil, fuşya ve mor ürünün tüketici tarafından fark edilme düzeyini arttırırken , aynı zamanda yüksek kalite ve yüksek fiyata işaret ettiğinden pazarınızı daraltacağını unutmamak gerekir.
Genel renkler olan kırmızı, sarı, turuncu ise ürünün popülerliğine işaret ettiğinden geniş kitlelere hitap eden ,uygun fiyatlı ürünlerde tercih edilebilir.
Sonuç olarak pazarlama psikologları 90 saniye içerisinde oluşan renk etkisinin bir objenin, yerin , kişinin yada koşulun kabul edilmesine veya reddedilmesine yol açan kalıcı algının %60 'ını oluşturduğunu belirtmektedirler. Bu durumda standınızın renk seçimi şansa bırakılmayacak kadar önemli ve profesyonel bir dokunuş gerektirmektedir. Stand konusunda 30 yıllık tecrübe ve deneyimlerimiz ile bu konuda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder